מידע והמלצות / עוגת גבינה ללא סוכר המתכונים האהובים בכל הזמנים

עוגת גבינה ללא סוכר המתכונים האהובים בכל הזמנים

עוגות לפסח ללא סוכר וגלוטן

כשוחרת עוגות גבינה וקטוגנית, הבלוג שלי שופע במתכונים של עוגת גבינה ללא סוכר. חלקם גזעניים (ניו יורקית,) , חלקם לא פוליטיקלי קורקט (דיאטטית על בסיס קוטג') וחלקם ניו אייג' עם שוקולד לבן מיוחד מאיהרב. כולן טעימות ואת כולן שכללתי ודייקתי לאורך שנים. עוגות הגבינה שלי כבר כיכבו במגזין לאשה שף , מגזין האוכל של מאקו וכתבת השער של שבועות במגזין הארץ. אני חושבת שהן מפורסמות כמעט כמו הבלוג ובצדק. מבין שלל המתכונים ש"הבראתי" ו"קיטגנתי" לאורך השנים , עוגות גבינה ללא סוכר הן כנראה המוצלחות ביותר. מרקמן וטעמן העשירים לרוב אינם דורשים באמת תוספת סוכר לבן או קמח וניתן להגיע לתוצאות מופלאות בלעדיהם. המתכונים פופולאריים מאוד ולכן בחרתי (בקושי רב) את שלושת הלהיטים שלכם. אלה שזכו להכי הרבה תגובות אוהדות בשנה האחרונה והפכו לעוגות השבת/ יום הולדת / חג הקבועות של רבים, שכותבים ושולחים לי תמונות יפהפיות ומרגשות.

עוגת גבינה ללא סוכר היא בריאה יותר ולא בהכרח פחות טעימה. הרבה פעמים זאת תהיה הבחירה הראשונה שלי לעוגת יום הולדת או עוגת רושם, גם לאנשים שאינם שומרים על תזונה מיוחדת. קל להכין אותן , הן תמיד מצליחות והן "בריאות בסתר". אף אחד לא ינחש שהן לא עוגות גבינה רגילות אם לא תספרו להם. הן מושלמות גם לחולי סכרת, צליאקים, קיטו, ספורטאים שמצמצמים פחמימות ושוחרי בריאות. אם תחשבו על זה, עוגת גבינה כזאת היא מפגש פסגה נדיר של פודיס עם בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים וזה אומר שלא חייבים להכין קינוח נפרד לכל אחד. הבת דודה הצפונבונית, הסבא הסוכרתי ואחותכם הביקורתית , ככה תפילו את כולם בפח ! שווה להציץ בטיפים בסוף כדי להבטיח תוצאות מושלמות

עוגת גבינה פירורים ללא סוכר

עוגת גבינה פירורים קלאסית
עוגת גבינה פירורים קלאסית

עוגת גבינה באסקית ללא סוכר

עוגת גבינה באסקית קטוגנית
עוגת גבינה שרופה ומרושלת אבל עם בטחון עצמי! מחבל הבאסקים! קטוגנית וכה טעימה

עוגת גבינה יפנית ללא סוכר

עוגת גבינה יפנית ללא סוכר וגלוטן
עוגת גבינה יפנית ללא סוכר וגלוטן

טיפים חשובים

סוג הממתיק שבו תשתמשו ישפיע מאוד על טעמה של העוגה. למרבית תחליפי הסוכר יש טעם לוואי ועל כן אני תמיד ממליצה לשלב כמה סוגי ממתיקים. הממתיקים מנטרלים את טעמי הלוואי אחד של השני. יש לא מעט תחליפי סוכר שנמכרים בסופר ואינם באמת בריאים. סטיביה וסוכרלוז למשל בגרסה האבקתית מכילים לרוב 98% חומרים מעובדים שמוסיפים לנפח אבל מגיבים בגוף כמו סוכר. ממתיקים איכותיים ממקור טבעי, שאינם מתפרקים בגוף יקרים יותר אבל טובים לגוף (וגם לטעם העוגה שלכם). ההמלצה שלי כאן היא לשלב אלולוז עם ממתיק על בסיס מונק פרוט ואריתרטול כמו Swerve (או סוויטנגו). אלולוז הוא ממתיק ללא קלוריות ופחמימות וחסר טעם לוואי, אבל הוא משחים את העוגה במהירות ולכן בעוגות גבינה לא מומלץ להשתמש רק באלולוז אלא עד 50% . שימו לב שאלולוז מתוק רק 70% מסוכר ולכן כדאי להוסיף מעט יותר אם בחרתם בו במקום ממתיק אחר. מידע נוסף תמצאו במאמר על חומרי גלם דלי פחמימה לאפיה בפרק על תחליפי סוכר

גבינה- לרוב, ככל שהגבינה שמנה יותר כך היא מעובדת פחות. זה אומר שהיא מכילה פחות פחמימות שמתפרקות בגוף כמו סוכר. גבינת שמנת של גד, ניו יורקית, מכילה כ 2 גרם פחמימה למאה גרם. נכון לרגע זה היא מחזיקה בתואר הגבינה דלת הפחמימה ביותר על מדפי הסופר. כשאני רוצה לחסוך מעט בקלוריות אני משתמשת בנפוליאון 16% או מכינה עוגת גבינה דיאטטית.

רוב מתכוני עוגות הגבינה דורשים מוצרי חלב בטמפרטורת החדר. כתושבי הלבנט החדר שלנו לרוב בטמפרטורת המזגן והסבלנות שלנו בגבול נקודת הרתיחה… קל להביא גבינות ושמנות לטמפרטורת החדר באמצעות חימום במיקרוגל על מצב הפשרה בקערת זכוכית. חממו בכל פעם ל 30-40 שניות וערבבו מעט. תוך שניים – שלושה פולסים, תגיעו לרוב למרקם הנכון שנוח לערבב עם מרכיבים אחרים.