אחד הסירים הכי מסעירים שלכם לא צריך שום תחליפים כדי להיות קטוגני לעילא. זאת כבר סיבה למסיבה וכאשר תטעמו אותו תבינו למה. סיר קציצות דגים ברוטב יוגורט עשיר וכל כך פשוט להכנה. אני אוהבת להגיש אותו עם אורז כרובית , פירה כרובית או פשוט עם כרוביות צלויות וברוקולי. בעונת החורף ובאביב אפשר למצוא בשוק ואצל ירקנים משוכללים שלל כרוביות צבעוניות. אלה יביאו חגיגיות מיוחדת לשולחן שלכם, אבל גם בלעדיהן מדובר באחת המנות הטעימות, הקלות והיפות שתכינו.
מצרכים לסיר משפחתי
1 ק"ג (נטו) דג לבן טחון גס – כל דג ים טרי יתאים
כפית שטוחה מלח (רצוי הימלאיה ורוד)
כף זרעי כוסברה טחונים
גרידה מלימון אחד
פחית קרם קוקוס (400 מ"ל)
כוס (240 מ"ל) יוגורט יווני 10% בטעם טבעי
שורש ג'ינג'ר באורך 3-4 ס"מ
בצל קטן /בינוני חצוי ופרוס דק
כף פטריות יבשות טחונות (לא חובה)
מעט חמאה או גהי (ממליצה בחום על המוצר הזה )
מעט מלח ופלפל שחור גרוס לתיבול
איך מכינים קציצות דגים ברוטב יוגורט ?
בקערה מערבבים דג עם מלח , כוסברה וגרידת לימון . לשים עם הידיים לאיחוד ומניחים לתערובת לנוח. בינתיים, בסיר רחב ושטוח מאדים בצל בחמאה או גהי לשקיפות. כאשר הבצל שקוף מגרדים את הג'ינגר על פומפיה דקה ומוסיפים לסיר. מערבבים דקה ומוסיפים לסיר קרם קוקוס ויוגורט. אם בחרתם להוסיף, בשלב זה מוסיפים פטריות יבשות טחונות, מערבבים שוב ומביאים לרתיחה עדינה על אש בינונית. מוסיפים מלח (התחילו בחצי כפית) ופלפל, טועמים ומתקנים תיבול. מתערובת הדג יוצרים קציצות קטנות שאותן מניחים ברוטב המבעבע זו לצד זו. לאחר שכל הקציצות בסיר, מכסים במכסה ומבשלים כ 25 דקות על אש בינונית עד שהקציצות מתבשלות.
מגישים חם על או בצד אורז כרובית , פירה כרובית או פשוט פלחי כרובית שצליתם בתנור עם שמן זית ומלח (200 מעלות כ 35 דקות). אפשר גם להגיש עם חלה ללא קמח קטוגנית כדי לנגב את הרוטב.
הערות
- פטריות יבשות טחונות מעמיקות את טעם התבשיל והן תחליף בריא, דל פחמימה ופרווה לאבקת מרק. התבשיל יוצא נפלא גם בלי. אם אתם לא מקפידים על תזונה דלת פחמימה ולא שומרים כשרות ניתן להוסיף כף אבקת מרק או ציר (בקר/עוף)
- גהי היא חמאה מזוקקת שלא נשרפת בטיגון ולכן בריאה יותר ועמידה בחום גבוה. בגלל שהיא לא מתפרקת ניתן לצמצם משמעותית את כמות השומן בטיגון כאשר משתמשים בגהי ולכן היא חסכונית יותר לשימוש ומספיקה לזמן רב. מאחסנים בטמפרטורת החדר.




4 Comments
סיגל
19/05/2026 at 07:26שם המתכון הוא קציצות דגים ברוטב יוגורט ובמצרכים אין זכר למילה יוגורט… מוזר.
מעבר לכך שבתמונה יש ברוקולי וכרובית וגם לזה אין זכר במתכון….
טליה בנימיני
19/05/2026 at 10:48הי סיגל. אם תקראי את ההוראות תראי שיש הסבר מדויק איך לשלב את הירקות (זה כמובן לא חובה). לגבי היוגורט אכן נשמט בטעות והוספתי. תודה על הערנות 💚
ציפי צור
18/05/2026 at 12:00הי טליה .
לא רשמת יוגורט כמה ?
יהאם רק קרם קוקוס?
טליה בנימיני
18/05/2026 at 12:19הי ציפי, תודה שהערת. הוספתי במתכון. אפשר גם להכין רק עם קרם קוקוס , תוסיפי כוס על הכמות הרשומה