אני כל כך אוהבת עוגות גבינה. וכל כך קל להכין אותן ללא סוכר וגלוטן. אין פלא שיש כאן באתר שפע של מתכונים מעולים מכל התקופות התזונתיות שלי , לפני ואחרי שאימצתי תזונה דלת פחמימה. לקראת שבועות, התחשק לי מאוד לחדש וכבר כמה שבועות שאני מנסה לפתח משהו חדש ויצירתי. ככה נולדה לנו עוגת גבינה עם קמח שקדים בציפוי עוגיות וכך היה מסעה אליכם. ידוע שעוגות גבינה אוהבות כמעט כל סוג של תוספת ואכן שקדתי על שלל אפשרויות מיוחדות. עם שכבות שוקולד, פיסטוק , עם קוקוס ועוד. רוב הניסיונות עלו יפה אבל לא היה בהם די חידוש ולכן הם לא "עברו" אותי.
הם לא היו טעימים יותר מהמבחר הקיים, לא קלים יותר להכנה ולא בעלי ערך תזונתי יותר מוצלח. בכל שנות פעילות האתר תמיד הקפדתי שבכל מתכון יהיה איזשהו חידוש שמביא משהו שלא היה לפניו. בנוסף לטעם בלתי מתפשר וערך לזמן ולהשקעה שלכם. כן, זה אומר שרוב המתכונים שאני מפתחת נגנזים וכלל לא מגיעים אליכם.
בעוד אני מתלבטת ומחפשת השראה באינטרנט, נפלו עיני על מתכון (לא קטוגני בעליל) שמשדך בין עוגת גבינה לעוגיות שוקולד צ'יפס. את המתכון של עוגת גבינה קטוגנית בסגנון ניו יורק אין צורך להציג. הוא אחד הפופולאריים באתר כבר שנים ועד היום הוא בעיני אחת העוגות הקטוגניות השוות. קוראים רבים חוזרים אל המתכון הזה לאורך שנים כעוגת הבית והעוגה הקבועה לימי הולדת ואירועים. גם עוגיות שוקולד ציפס בריאות הן נכס צאן ברזל של אפיה קטוגנית ללא קמח בארץ והרעיון לשדרך ביניהן הצית את דמיוני. כשלוקחים שני מתכונים מופתיים שכאלה ומחברים אותם יחדיו התוצאה היא השבחה גנטית בדוקה. זיקוקי דינור בפה ואנחות מביכות של עונג. התוצאה לא אכזבה והיא עקפה בסיבוב את כל המתכונים החדשים והמשוכללים שתכננתי. לא בגלל שהיא מתוחכמת יותר.
וזו בדיוק הגדולה של המתכון הזה. שאין בו בעצם שום דבר חדש, אבל יש בו כור היתוך. הנגשה חדשה ומרתקת של טעמי בית כל כך מספקים. את אותם טעמים לא מצאתי בעוגות אולטרה-חדשניות ויצירתיות, שמתרחקות מטעמי הבית והילדות. כמה שאני אוהבת טעמים וחדשנות קולינרית, הנה נפלתי בקלישאה. את עוגת הגבינה שלי, מתברר, אני צריכה עם טעם נוסטלגי. אתם יודעים, לפעמים הדברים הכי טובים מחכים לנו קרוב ולא רחוק. אם רק נסכים לראות אותם. היא מושלמת לפסח לשבועות ולכל השנה.
מצרכים לתבנית בגודל 20X20
לבסיס ו 16 עוגיות
שלוש כוסות קמח שקדים/שקדים טחונים (300 גרם)
5 כפות ועוד כפית חמאה קרה (80 גרם)
חצי כוס ממתיק אבקתי שמתאים לתזונה שלכם (לגרסה קיטו סוויטנגו טחון במרקם אבקת סוכר)
שתי כפיות תמצית/מחית וניל איכותית
קמצוץ מלח (רצוי הימלאיה ורוד)
חלבון אחד של ביצה לארג' (שומרים את החלמון למילוי)
שליש כפית סודה לשתיה
שליש כוס (65 גרם) שוקולד צ'יפס (לגרסה דלת פחמימה שוקולד צ'יפס סוויטנגו)
שתי כפיות קמח קוקוס – לא חובה
למלית גבינה
קופסה (225 גרם) גבינת שמנת בטעם טבעי כמו "נפוליאון" בטמפרטורת החדר
קופסה (250 גרם) גבינת מסקרפונה (או עוד גבינת שמנת) בטמפרטורת החדר
2/3 מיכל שמנת חמוצה "של פעם" (130 גרם) בטמפרטורת החדר
חצי כוס ממתיק אבקתי שמתאים לתזונה שלכם (לגרסה דלת פחמימה מומלץ לשלב רבע כוס אלולוז עם רבע כוס סוויטנגו)
גרידה מקליפת לימון אחד בינוני
כפית וחצי מחית/תמצית וניל איכותית
40 גרם חמאה מומסת
שתי ביצים בגודל לארג' +החלמון שנשאר מהבסיס
איך מכינים עוגת גבינה עם קמח שקדים?
מחממים תנור ל 160 מעלות במצב טורבו (חום עליון תחתון)
מניחים בקערה קמח שקדים, ממתיק, וניל, מלח וסודה לשתיה. מוסיפים את החמאה ומעבדים בידיים למרקם של חול רטוב. מפרידים את הביצה ושומרים את החלמון למילוי. את החלבון מוסיפים לקערת קמח השקדים ולשים לבצק רך ונוח לעבודה. מוסיפים שוקולד צ'יפס ומערבבים לאיחוד. מעבירים מחצית מהבצק לקערית נפרדת ושומרים עבור העוגיות שמעל העוגה. למחצית שנותרה עבור הבסיס מוסיפים קמח קוקוס ולשים מעט לאיחוד. מטרת הקוקוס להפוך את תחתית העוגה ליבשה ויציבה יותר אך העוגה יוצאת נהדרת גם בלעדיו.
מרפדים את תחתית התבנית בנייר אפיה (הכי נוח לקמט ואז להדק לתבנית). מעבירים מחצית הבצק (עם קמח קוקוס אם הוספתם) אל התבנית ומהדקים בשכבה דקה ואחידה. אופים את התחתית בשליש תחתון של תנור חם כעשרים דקות או עד שמזהיב. בנתיים מכינים את המילוי:
אם לא הוצאתם את הגבינה והשמנת מבעוד מועד מהמקרר, מניחים אותן בקערה חסינת חום ושמים במיקרו לדקה על מצב הפשרה. מערבבים. אם הגבינה עדיין קרה ניתן להחזיר לשלושים שניות נוספות עד שהיא חמימה או פושרת. לקערת הגבינה מוסיפים חמאה מומסת, ממתיק, וניל וגרידת לימון. מערבבים לתערובת אחידה ללא גושים. מוסיפים ביצים וחלמון ומערבבים שוב. לרוב ערבוב בכף יספיק. אם עדיין יש גושים ניתן להשתמש במערבל יד לערבוב קצר של חצי דקה.
כאשר הבסיס אפוי וזהוב מוציאים את התבנית מהתנור ומצננים לעשר דקות לפחות. כאשר הבסיס כבר לא חם, מוזגים עליו את מילוי הגבינה. מתערובת הבצק ששמרתם בצד יוצרים 16 כדורי בצד בגודל שווה, פוחסים בין שתי הידיים לצורת עוגיה ומניחים על מלית הגבינה. מסדרים את העוגיות בשורות שבכל אחת ארבע עוגיות כאשר הן נוגעות זו בזו. מחזירים את התבנית לתנור ואופים עוד כ 35-40 דקות או עד שהעוגיות זהובות והעוגה יציבה ולא רוטטת. מצננים את העוגה מחוץ לתנור וכאשר היא כבר לא חמה מעבירים למקרר. העוגה מוכנה לאחר צינון יסודי של חמש שעות לפחות ורצוי למשך הלילה. כמו כל עוגת גבינה אפויה, העוגה משתבחת במהלך צינון. כדי שתהיה במיטבה רצוי להכין יום או יומיים מראש.





4 Comments
אביטל ברנט
07/05/2026 at 22:01אני הולכת להכין!! כתבת שהתנור צריך להיות עלצטורבו ובסוגריים חום עליון תחתון. אלו שני דברים שונים… איזו תכנית צריך?
טליה בנימיני
14/05/2026 at 02:05עליון תחתון פלוס מאוורר = טורבו 🙂
טליה בנימיני
14/05/2026 at 02:05עליון תחתון פלוס מאוורר = טורבו 🙂 יש גם גריל טורבו ומצבים אחרים לכן רשום כך
Rev
06/05/2026 at 20:30אני ממש מחזיקה מהמתכונים שלך אבל ממש סקרנית להבין את הממתיקים.
סוויטנגו הוא מבוסס אריתריתול, שמחקרים מראים שהוא בעייתי. מעבר לזה שסוויטנגו אינו ידידותי במחיר.
האם יש משמעות לסוויטנגו במילוי? אני מבינה שבבצק הוא נותן פריכות. האם אפשר הגבינה רק אלולוז?