מתוק בריא וילדים

ילדים אוהבים מתוק, רבים מהם מתרגלים למאכלים מתוקים קנויים שהם מקבלים בבית , בגן או במסיבות יום הולדת. אף פעם לא נוכל לאטום אותם באופן מוחלט מהשפעת הסביבה (וגם לא נרצה) אבל אולי נוכל להשפיע על התזונה בבית שמהווה חלק משמעותי מתזונת הילדים ומהערכים שאנו מקנים להם. אם באמת חשובה לכם תזונת הילדים קחו בחשבון מספר דברים.

  1. מבחר הוא עניין מהותי. אם אתם מחזיקים בבית בקביעות חטיפים קנויים , שוקולד וכו' יהיה קשה יותר להרגיל את הילדים לאכול מתוקים בריאים. אני גיליתי שכאשר כדורי בריאות או עוגות שוקולד בריאות הן כל המבחר, יש יותר סיכוי שהילדים ינסו ויתרגלו אליהן. וגם אתם 🙂
  2. הילדים מחקים את ההורים. אם התזונה שלכם אינה בריאה יהיה קשה יותר לילדים לאמץ תזונה כזאת. התאומים שלי אכלו במשך שנים ברנפלקס עם חלב סויה לארוחת הבוקר , פשוט כי זה מה שאני אכלתי.
  3. סבלנות לניסוי וטעיה. ילדים רגישים מאוד לצורה,לצבע, לריח ולמרקם. אם הם לא אוהבים מתכון כזה או אחר אל תתייאשו. מהניסיון שלי, במקרים רבים אפשר בשינויים קלים להגיע לגרסה אהובה. אחד הילדים שלי לא יתקרב למאפינס בננה ממותק בסילאן טבעי אבל הוא מטורף עליהם כאשר אני מחליפה את הסילאן במייפל טבעי, בדבש או בשילוב של סוכר קוקוס ודמררה.
  4. טריקים רבותי טריקים ! אם שום דבר אחר לא עושה את העבודה יש כמה דברים שעובדים תמיד. למשל ציפוי שוקולד (עדיף מריר עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו) , או סוכריות שוקולד( משוקולד מריר איכותי) יגרמו לילדים רבים לאכול תוכן איכותי מתמרים, אגוזים וכיוב'. מעט ביסקוויטים טחונים יכולים לגרום לילדים לאכול כדורי תמרים, גם אם אלו אינם בתפריט שלהם.

מתכונים אחרונים