האם קיים שניצל ללא גלוטן קיטו פריך וטעים, בריא ולא כבד, שיוצא טעים גם בתנור ללא טיגון ? או שזה יותר מידי לבקש ??
יש קסם מיוחד בשניצל שאי אפשר להתכחש לו. באורח קסם ובניגוד לשאר המאכלים, איכשהו לא "מתרגלים" אליו והוא לא נמאס גם אם אוכלים ממנו הרבה. כשאנחנו מכינים אותו "לילדים", גם למבוגרים קשה לסרב לו. כשהוא טרי מהשמן, הרבה פעמים הוא יתחסל לפני המנות המושקעות שעל השולחן. כולנו גדלנו עליו והוא כנראה אחד המאכלים האהובים בישראל שיש בכל בית. דה עקה, לפני כחמש שנים אני והבודי בילדר הידוע בציבור שלי הפסקנו עם פחמימות. באבחה חדה נפרדנו ממאכלים רבים וביניהם השניצל האהוב שהיה משאת נפשו ומשוש לבבו של הבודי בילדר מאז פתח את פיו ללעיסה. למעשה, הבודי בילדר היה מתגאה בקיבולת השניצלים שלו ובמשך שנים הייתי מכינה לו קילוגרמים מהם. אתם יכולים להבין את עומק המשבר והמוטיבציה המוגזמת שלי למצוא להם תחליף הולם. בריא, טעים, בלי גלוטן ובלי פחמימות מיותרות.
האם אתה קיים שניצל ללא גלוטן קריספי קיטו בריא וטעים גם ללא טיגון ??
במשך שנים ניסיתי כל פתרון ותכסיס. ציפוי של קמח שקדים, קמח קוקוס, פסיליום , פירורי לחם קיטו קנויים שרכשתי בארץ ובחו"ל. מה לא ניסיתי… התוצאה תמיד היתה כבדה מידי, יבשה, שומנית, לא נדבקת לעוף , לא פריכה או לא טעימה. במיוחד כאשר ניסיתי לאפות את השניצל בתנור או בנינג'ה. אני מודה שבשלב מסויים כבר כמעט ויתרתי על החיה האצילית ש'. אבל הקסם הישן לא הניח לי ומפעם לפעם חזרתי למקום הפשע לעוד סבב ניסויים, שהסתיים בעוד תוצאה בינונית או מאכזבת. עד שהגעתי לגרסה הזאת, וכל השאר היסטוריה. מאז יש במקפיא שתי קופסאות שניצל. הקופסה של הילדים והקופסה שלנו, שכתוב עליה K (קיטו). אך היה זה רק כאשר גיליתי יום אחד שהילדים הבררנים אכלו ממנה בלי להבחין שמשהו שונה, שהבנתי שזה מתכון מנצח. הם לא רק פריכים וטעימים כנמו שניצל רגיל, הם אפילו טובים יותר כאשר אופים אותם בנינג'ה או בתנור! אל תחששו מהקוקוס שבציפוי, התרומה שלו בעיקר מרקמית וכמעט לא מורגשת בטעם. מומלץ להגיש עם פירה כרובית או אורז כרובית ולעוף על החיים שלכם.
מצרכים ל 3-4 מנות
שמונה נתחי חזה עוף לשניצל
ביצה לארג'
כף חרדל
חצי כפית שום גבישי
לציפוי
3 כפות פשתן טחון (רצוי מאוד פשתן זהוב להשיג כאן)
3 כפות קמח שקדים
2 כפות קוקוס טחון (קוקוס פשוט כמו של כדורי שוקולד)
2 כפות פתיתי שמרים תזונתיים (למשל כאן -לא חובה אך מומלץ מאוד -מוסיף טעם ובריאות)
כפית שטוחה פפריקה מתוקה או מעושנת
כפית שטוחה שום גבישי
רבע כפית מלח
תרסיס שמן זית / אבוקדו לאפיה בתנור / נינג'ה או – שמן אבוקדו / זית לטיגון
איך מכינים שניצל ללא גלוטן ?
משרים את העוף בביצה עם שום וחרדל . מערבבים את חומרי הציפוי וטובלים כל נתח משני הצדדים. מומלץ לשטח היטב את הנתח עם האצבעות ולהדביק אליו את הציפוי .
מטגנים במחבת עם שמן אבוקדו /זית עד להזהבה משני הצדדים , או – אופים בנינג׳ה גריל מצב אייר פריי ל 15 דקות ב 200 מעלות עם שפריץ שמן זית. או בתנור אפיה 220 מעלות טורבו עם שפריץ שמן זית 25 דקות להפוך באמצע
הערות
- בחרתם לטגן ? כדאי לקרוא את זה איזה שמן הכי בריא לטיגון
- שמרים תזונתיים הם סופר פוד מופלא שכדאי מאוד לשלב בתזונה שלכם. טעמם דומה לגבינת פרמזן וניתן לשלב אותם כתחליף פרווה טבעוני דל שומן בכל מאכל שבו אתם משתמשים בה- לפזר על פסטה, ברטבים, פשטידות ואפילו חביתה.





2 Comments
מורן
01/05/2026 at 20:09היי טליה, אפשר יהיה לוותר על הקוקוס או להחליף במשהו אחר?
טליה בנימיני
02/05/2026 at 08:18הי מורן, יש הרבה גרסאות של ציפוי לשניצל. כאן הקוקוס משחק תפקיד חשוב כדי להשיג מרקם פריך, לא ממליצה לשנות.